در و دیوار این شهر

در و دیوار این شهر

در و دیوار این شهر

در و دیوار این شهر

مدل های دیوار شاخص برای طراحی دیوارهای منزل2

11. کاشی‌هایی با نقوش هندسی


کاشی‌هایی با نقوش هندسی


کاشی‌هایی از این دست مدل‌های جدیدی نیستند، اما در بعد بخشیدن به فضاهای کوچک و افزایش فضای بصری محیط می‌توانند نقش کمک‌کننده‌ای داشته باشند. مکمل چنین دیواری می‌تواند وسایلی تمام سفید باشد تا از ایجاد شلختگی در محیط آشپزخانه جلوگیری شود.


12. استفاده از کاشی‌های سقفی بر روی دیوار


استفاده از کاشی‌های سقفی بر روی دیوار


تصویر بالا آپارتمانی در شهر نیویورک و طراحی‌شده توسط شرکت “کانتر” می‌باشد. این شرکت از کاشی‌های مخصوص سقف با الگوهای متنوع بر روی دیوار اتاق خواب استفاده کرده است. نکته قابل ملاحظه در این تصویر استفاده از یک پالت رنگی مشخص جهت انسجام بخشیدن به کاشی‌هاست.


13. دیوار شاخص دیوار خاص است


دیوار شاخص دیوار خاص است


تصویر بالا نیز یکی دیگر از مدل‌های دیوار شاخص است که توسط شرکت استرالیایی به نام “دب استودیو” طراحی و ساخته شده است. انتخاب رنگی جسورانه برای دیوار شاخص می‌تواند پارامتری مهم در افزایش نمایش بصری اتاق ایجاد کند. در این آپارتمان از تضاد رنگ‌ها به خوبی استفاده‌شده است.


14. دیواری با تصویر نقشه قاره‌های جهان به عنوان مدل دیوار شاخص


دیواری با تصویر نقشه قاره‌های جهان


از این طراحی بیشتر در اتاق خواب کودک استفاده می‌شود تا ضمن زیبایی بخشیدن به محیط جهت یادگیری جغرافیای جهان نیز تشویق شود. همان‌طور که در تصویر هم مشخص است این طراحی فضای اتاق را پررنگ کرده و شادابی را به محیط اضافه کرده است. از این تصویر می‌توان در سقف اتاق خواب کودک نیز استفاده کرد.


15. تصاویر پس زمینه با چاپی شیک


تصاویر پسزمینه با چاپی شیک


در این آپارتمان نیویورکی، طراحی داخلی”تامارا ماژل” با الهام از الگوی چاپی، دیواری با ویژگی تایپوگرافی ایجاد کرده است که شما هم می‌توانید از آن الهام گرفته و خانه خود را به این صورت طراحی کنید.


16. دیواری به شکل دیوارهای ایستگاه‌های مترو


دیواری به شکل دیوارهای ایستگاه‌های مترو



دیوارهای این آپارتمان واقع در بارسلونا از دو ویژگی هیجان‌انگیز برخوردار است. مورد اول مواد ساختمانی به کار رفته در اتاق است که به شکلی غیر منتظره علاقه‌مندان به خود را جذب می‌کند. دیوارهای به ظاهر بتنی در واقع از جنس کاشی بوده و ظاهرش انسان را به یاد دیوارهای ایستگاه‌های مترو می‌اندازد. مورد دوم وجود وسایلی از جنس استیل و شفاف در کنار این دیوار شاخص است که منجر به ایجاد ظاهری سرد و ساده به اتاق می‌شود.


17. پانل‌هایی ظریف و باریک


پانل‌هایی ظریف و باریک


شما می‌توانید از پانل‌هایی زیبا و باریک به صورت افقی در حمام استفاده کنید. تصویر بالا حمامی قدیمی در حاشیه شهر لندن است که به خوبی با استفاده از این پانل‌ها دیواری شاخص در زیرشیروانی ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که تمام ویژگی‌های حمام باید شرایط مرطوب و مرطوب را تحمل کند. چندین کت رنگ مقاوم در برابر آب این پانل‌های چوبی را به صورت رایگان از قالب و کپک محافظت می‌کند. جنس این پانل‌ها به گونه‌ای است که در محیط‌های مرطوبی مانند حمام مقاوم هستند. در صورت استفاده از پانل چوبی نیز می‌توانید از رنگ‌هایی ضد آب جهت حفاظت آن‌ها استفاده کنید.


18. ایجاد دیواری آجری


ایجاد دیواری آجری



یکی دیگر از مدل های دیوار شاخص، دیوار آجری می‌باشد. “آلیسون جیسون” یک طراحی داخلی چنین اتاقی را در آپارتمانی در منطقه بروکلین ایجاد کرده است. این دیوار تمام نگاه‌ها را به خود خیره کرده و تمام ویژگی‌های یک دیوار شاخص را دارا می‌باشد. اما اگر شما امکان استفاده از آجر واقعی را ندارید، می‌توانید از دیوارهایی پیش‌ساخته با طرح آجرهای قدیمی و زیبا نیز استفاده کنید که قابلیت جابجایی نیز دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای تزیین آپارتمان اجاره‌ای نیز استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از تصاویری با زمینه آجری و بی‌اندازه واقعی بهره ببرید. به‌غیر از آجر، بافت‌های دیگر را هم می‌توان امتحان کرد.


19. دیواری قطعه‌بندی شده و ساده


دیواری قطعه‌بندی شده و ساده


هیچ چیز به اندازه چنین دیواری که در عکس مشخص است عشق و علاقه طراحان را بر نمی‌انگیزد. استودیو طراحی “مک جی” به زیبایی تمام از دو تابلو هنری در مرکز دیوار به زیبا بهره برده و دیوار شاخصی متمایز و ساده ایجاد کرده است.


20. شما هم می‌توانید دیواری مثل تصویر زیر ایجاد نمایید


شما هم می‌توانید دیواری مثل تصویر زیر ایجاد نمایید


ساوانا یکی از صاحب‌نظران در رشته طراحی داخلی، این دیوار شاخص زیبا را در اتاق خواب ایجاد کرده است. طراحی دیوار به کمک چوب انجام شده و سپس سایه‌های متناسب با فصل بهار به آن اضافه شده است. تاثیر استفاده گل و گیاه در دکوراسیون خانه نیز در این تصویر کاملا مشهود است.










نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.